Para a presentación deste Obradoiro decidimos partir da
lectura do conto de Croniñón que está presente na nosa Biblio.
De seguido, conversamos acerca do que acabamos de ver e
escoitar…
-
Como vivían os homes/mulleres da Prehistoria?“No
monte, en covas, cavernas,. Eran frías, escuras. Non había luz”
-
Como se vestían? “ con
pouca roupa, a roupa estaba feita de pel dos animais”.
-
Que comían? “ prantas,
raíces, o que cazaban e o que pescaban”. Comían coas mans.
-
Con que xogaban os nenos? “ cos
ósos, pedras, paus, terra…” “ non tiñan xoguetes, nin tele nin consola”, “ que
aburrido era!!!!”.
Outras observacións interesantes….” Non
había mobles nas covas”,
“ non tiñan camas para durmir”, “ facían lume
con paus e pedras que lles servía para quentarse e facer comida”. “ Croniñón
non tiña pinturas como as nosas, nin xoguetes”.
“Este conto fala dos antepasados, da
Prehistoria, fai moitos moitos anos”.
Estas son algunas das afirmacións e
curiosidades que comentaron os grupos, os seus coñecementos previos e os seus
razoamentos marcan puntos clave do que iremos descubrindo nas sesión
posteriores. Deste xeito, buscarán información en libros e revistas da nosa
Biblio para confirmar o que xa saben e completar algunhas das súas
curiosidades…
A LIÑA DO TEMPO
A Prehistoria marca o comezo da aparición do home, das súas
costumes, vida e descubrimentos que iremos conformando ó longo deste Obradoiro.
Ofrecemos ó ne@s que ordenen cronolóxicamente 3 tarxetas nas que aparecen
representados; formación do Universo, dinosaurios e a Prehistoria.
Presentamos ademáis 3 tarxetas máis, onde aparecen os anos de
nacemento 2013, 2014, 2015 dos nen@s de 5, 4 e 3 anos respectivamente para que
tomen conciencia que eles tamén forman parte desta Liña do Tempo, se completará
coas súas fotos que cada un colocará no seu ano correspodente.
Ademáis colocamos nunha alfombra, 3 tapetes onde en cada un
estará colocado o propio de cada etapa seguindo a Liña do Tempo ; planetas,
Dinosaurios e Prehistoria, con material para manipular e experimentar de forma
individual ou en pequeno grupo, unha maneira de interiorizar o paso do tempo a
través do xogo.
MINIMUNDOS PREHISTÓRICOS
Para representar a vida, costumes e avances que se van producindo na
Prehistoria, preparamos un espazo con material diverso( pezas e láminas de
madeira, cortizas, teas, paus de varios tamaños, troncos, pedras e monecos
vestidos con teas e varios elefantes simulando mamuts), para que recreen a súa Prehistoria na
tarima co apoio de láminas con imaxes e
libros para consultar se o precisan.
PINTURA RUPESTRE
Tinguimos auga con azafrán, café e
pimentón dulce. Con pinceis preparados para a ocasión e folios en branco
comezan a aparecer as primeiras pinturas rupestres.. Ata algún nen@s empregaban
as súas propias técnicas como o “salpicado “ incluso chegan a representar letras.
Unha das labores das mulleres eran a de preparar as roupas
empregando a pel dos animais que cazaban, empezaron tamén a empregar telares
sinxelos para fabricar texidos.
Para que experimentaran a fabricaciónde teci, preparamos un telar con fíos de trapiño para tecer en
diferentes direccións coa presencia ademáis dunha lámina informativa e un libro
onde aparece esta tarefa.
Para dar continuidade a este Obradoiro, de forma cronolóxica e
tendo en conta o interese que amosaron os grupos pola Prehistoria, indagaremos
no seguinte Obradoiro na Escritura.
Falamos da importancia de comunicarnos.
Do emprego de debuxos como Croniñón e dos que facemos nós a veces para decir
algo. Como foi cambiando a forma de comunicarnos, como eran os debuxos, os
garabatos, onde se debuxaba que utís empregaban… etc.
Imos recrear os comezos da nosa escritura
máis primitiva simulando homes /mulleres da Prehistoria . Saímos ó patio para
escribir cuns paus na area….
Posteriormente, representan sobre o papel e
imitan bastante a Croniñón co seu mamut.
0 comentarios:
Publicar un comentario
Nota: só un membro deste blog pode publicar comentarios.